• Akkreditált pedagógus-képzések online
  • Iskolaszolga - Köznevelésről Felnőttképzésről Nem Állami Fenntartású Intézményekről
A magazinolvasáshoz kérjük, jelentkezzen be!
E-mail cím:
Jelszó:
Jelszóaktiválás előfizetőknek

Elfelejtett jelszó
Belépés
  • Főoldal
  • Cikkek
    • Friss
    • Jogszabályfigyelő
    • Iskolaszervezés
    • Portfólió
    • Módszertár
    • Dokumentumsablonok
    • Szakképzés
    • Felnőttképzés
    • Nem állami fenntartású
    • Klebelsberg Központ hírei
  • Klebelsberg Központ
  • Képzések
  • Előadások
  • Megrendelés
  • Szerződési feltételek
  • Cégünkről
  • Kapcsolat
  • Technikai segítség
  • Nevezési határidő a Hallássérültek XXXIX. Borbély Sándor Országos Tanulmányi Versenyére
    2023-03-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
    Március 28. a nevezési határidő a Hallássérültek XXXIX. Borbély Sándor Országos Tanulmányi Versenyére.
  • Digitális Témahét
    2023-03-18 | dr. Klész Tibor | Módszertár
    Jövő héten Digitális Témahét az iskolákban.
Nevezési határidő a Hallássérültek XXXIX. Borbély Sándor Országos Tanulmányi Versenyére
Március 28. a nevezési határidő a Hallássérültek XXXIX. Borbély Sándor Országos Tanulmányi Versenyére.
2023-03-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Digitális Témahét
Jövő héten Digitális Témahét az iskolákban.
2023-03-18 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XI. Országos Fuvola-Duó Versenyre és a X. Országos Ádám Jenő Dalversenyre
Március 17. a nevezési határidő a XI. Országos Fuvola-Duó Verseny, valamint a X. Országos Ádám Jenő Dalverseny országos döntőjére.
2023-03-14 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a VII. Országos Drámajáték-Színjátékversenyre
Március 15. a nevezési határidő a VII. Országos Drámajáték-Színjátékverseny országos döntőjére.
2023-03-11 | dr. Klész Tibor | Módszertár
„PÉNZ7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
Ezen a héten lesz az iskolákban a "Pénz7" témahét.
2023-03-06 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Újjáalakult az Országos Diáktanács
Február 17-én megalakult az új Országos Diáktanács.
2023-02-25 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XXXI. Országos Rajzversenyre
Február 20. a nevezési határidő a XXXI. Országos Rajzverseny országos döntőjére.
2023-02-18 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XIII. Országos Kodály Zoltán Szolfézs- és Népdaléneklési Versenyre
Február 1-ig lehet nevezni XIII. Országos Kodály Zoltán Szolfézs- és Népdaléneklési Versenyre.
2023-02-01 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A szakértői vizsgálat indítása a tanuló teljesítményének értékelése alóli mentesítéshez
A szakértői vizsgálat indítása a tanuló teljesítményének értékelése alóli mentesítéshez január 31-ig.
2023-01-30 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Újabb pénzügyi tudásközpontok nyíltak diákoknak
Három új helyszínen nyílik pénzügyi tudásközpont diákoknak.
2023-01-30 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XVI. Országos Ütőhangszeres Kamaraverseny országos döntőjére
Január 31-ig lehet nevezni XVI. Országos Ütőhangszeres Kamaraverseny országos döntőjére.
2023-01-23 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XIV. Országos Kodály Zoltán Szolfézs-, Párosének- és Népdaléneklési Verseny országos döntőjére
Január 15. a nevezési határidő a XIV. Országos Kodály Zoltán Szolfézs-, Párosének- és Népdaléneklési Verseny országos döntőjére.
2023-01-16 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Ezüstérmes lett a magyar csapat a 19. Nemzetközi Junior Természettudományi Olimpián
Ezüstérmes lett a magyar csapat a Nemzetközi Junior Természettudományi Olimpián.
2022-12-14 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Jelentkezési határidő az Országos Általános Iskolai Nemzetiségi Tanulmányi Versenyekre
December 16. a jelentkezési határidő az Országos Általános Iskolai Nemzetiségi Tanulmányi Versenyekre.
2022-12-14 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a VIII. Országos Brácsa- és Nagybőgőversenyre, valamint az egészségügyi szakmákban az OSZTV-re
December 15-ig lehet jelentkezni a BM által meghirdetett Országos Brácsa- és Nagybőgőversenyre, valamint az egészségügyi szakmákban az OSZTV-re.
2022-12-07 | dr. Klész Tibor | Módszertár
„Kerülj képbe!” - Év felfedezettje pályázat
Az "Év felfedezettje" pályázatot hirdettek a 14-21 év közötti tanulóknak.
2022-12-07 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Pályázat-benyújtási határidő az Arany János Tehetséggondozó Programra
December 9-ig kell jelentkezni az Arany János Tehetséggondozó Programra.
2022-12-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Pénzügyi szakmai versenyfelhívások a 2022/2023-as tanévre
A november 25-ei Hivatalos Értesítőben megjelent a pü-i szakmák szakmai versenyfelhívása is.
2022-11-29 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Országos Tudományos és Innovációs Olimpia középiskolásoknak
14-19 éves középiskolásoknak hirdettek Országos Tudományos és Innovációs Olimpiát, amire november 28-ig lehet jelentkezni.
2022-11-13 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Október 28-ig kell lejelenteni a DIFER-ben érintett tanulók létszámát
Az általános iskoláknak október 28-ig kell lejelenteni az Oktatási Hivatalnak a DIFER-ben érintett tanulók létszámát.
2022-10-24 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Javítási és értékelési útmutatók az őszi érettségihez
Az érettségik napját követően elérhetők az írásbeli érettségi feladatsorok.
2022-10-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
DIFER-ben részt vevő tanulók számának felmérése
Október 14-ig kell felmérni a DIFER-ben részt vevő tanulók számát.
2022-10-10 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a VIII. Országos Szaxofonversenyre
Október 7. a nevezési határidő a BM által meghirdetett VIII. Országos Szaxofonversenyre.
2022-10-03 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Október elsejétől ismét lehet pályázni a Lázár Ervin Programba
Újra lehet október 1-jétől pályázni a Lázár Ervin programra.
2022-10-01 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeptember 30. a Magyar Diáksport Napja
Az iskolák munkatervükben témanap keretében szervezhetik meg a Magyar Diáksport Napját.
2022-09-26 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A tanulók rögzítése az ADAFOR-ban az OKTV-re jelentkezéshez
Az igazgatóknak péntekig kell rögzíteni az ADAFOR-ban a tanulók jelentkezését az OKTV-re.
2022-09-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Újfajta bemeneti mérések szeptember 26-tól
Az új iskolai bemeneti mérésekre szept 26-tól kezdődően kerül sor.
2022-09-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Nevezési határidő a XVII. Országos Koncz János Hegedűversenyre
Szeptember 21. a nevezési határidő a középiskolai XVII. Országos Koncz János Hegedűversenyre.
2022-09-16 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeptember 16-ig kell jelentkezni OKTV-re
Szeptember 16-ig kell jelentkezni az országos középiskolai tanulmányi versenyekre.
2022-09-12 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Érmek a nyelvészeti diákolimpián
Taroltak a magyar diákok a nemzetközi nyelvészeti és a közép-európia informatikai diákolimpián is.
2022-09-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Jó magyar eredmények a Nemzetközi Kémiai Diákolimpián
A kémiai diákolimpián is taroltak a magyar diákok. Három ezüstöt és egy bronzot szereztek.
2022-07-26 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Két ezüst és két bronz a Nemzetközi Földrajz Diákolimpián
Nagyszerű eredményt értek el idén is a magyar diákok a földrajz diákolimpián.
2022-07-21 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Öt magyar érem a Nemzetközi Fizika Diákolimpián
A magyar fiatalok nemrég öt érmet szereztek a fizikai diákolimpián.
2022-07-20 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A pedagógiai munka elemzése
Az iskoláknak június 30-ig kell nevelőtestületi értekezleten elvégezniük az éves pedagógiai munka elemzését.
2022-06-23 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Ifjú tudósok vetélkedő május 23-tól az M5-ön
Május 23-tól indul az M5-ön az EMMI és az OH tudományos vetélkedője, az Ifjú tudósok.
2022-05-26 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Digitális Témahét
Ezen a héten van a Digitális Témahét az iskolákban.
2022-04-04 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Magyar siker az Oxford Schools vitaversenyen
Két magyar diák lett az első az Oxford Schools vitaverseny egyik kategóriájában.
2022-03-21 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Gyerekek 12 pontja
Iskolaigazgató szerzőnk hívta föl a figyelmemet a "Gyerekek 12 pontjára". A 3. B osztály saját követelésekkel állt elő 1848. március 15-e tiszteletére. A kérdés már csak, ezt vajon ki fogja aláírni...?
2022-03-16 | Kerényi Mária | Módszertár
Két régimódi történet az intézményi autonómiáról
A cím kissé csalóka; valóban két történet következik, de a téma, amit körüljárnak egy és ugyanaz: az iskola autonómiájának megvalósulása.
2022-03-16 | Kerényi Mária | Módszertár
„PÉNZ7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
Ezen a héten van az iskolákban a "Pénz7" pénzügyi és vállalkozói témahét.
2022-03-09 | dr. Klész Tibor | Módszertár
„BankCode” vetélkedő középiskolásoknak
"Bank Code" néven versenyt hirdettek középiskolásoknak.
2022-03-03 | dr. Klész Tibor | Módszertár
„MI kihívás” verseny középiskolások részére
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. versenyt írt ki középiskolák számára a digitális világ és a mesterséges intelligencia témában.
2022-02-11 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Menedzserek az iskolában – változatok a személyes figyelemre
Iskolaigazgató szerzőnk egy alternatív módszert mutat be a gyakorlatban, konkrét esetek és az eddigi tapasztalatok értékelésével. A jó-gyakorlat a személyes figyelem és az egyéni fejlesztés egy különleges változata.
2022-01-31 | Kerényi Mária | Módszertár
„A másik csaló” - A lezajlott felvételik utánérzése
Néhány gondolat középsikolai tanár, igazgató szerzőnktől a középiskolai felvételi margójára.
2022-01-31 | Kerényi Mária | Módszertár
Január 31-ig lehet jelentkezni a Közgazdasági Diákolimpiára
Január 31-ig lehet jelentkezni a Közgazdasági Diákolimpiára. Január 31-ig lehet jelentkezni a "Közgazdasági Diákolimpia 2022"-re.
2022-01-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Egy évvel ismét elhalasztják a Külföldi Nyelvtanulási Programot
A kormány úgy döntött, hogy egy évvel elhalasztja a Külföldi Nyelvtanulási Program indítását.
2022-01-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Január 20-ig kell benyújtani pályázatokat Arany János Kollégiumi Programba
Január 20. az Arany János Kollégiumi Programra történő pályázatok benyújtásának határideje.
2022-01-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Online tudástár „Jeles napok” elnevezéssel az Oktatási Hivatal
"Jeles napok" elnevezéssel online tudástárt készített az Oktatási Hivatal.
2021-12-17 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Kéthetes külföldi nyelvi képzés diákoknak – 2022 nyarától
A Tempus Közalapítvány közzétette, hogy most már tényleg elindulnak jövő nyáron a kéthetes külföldi nyelvi tanulmányutak az iskolásoknak.
2021-11-18 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Pénzügyi és belügyi szakmai versenyek versenyfelhívása
A 11-i Hivatalos Értesítőben megjelentek a pénzügyi szakmai versenyek versenyfelhívásai.
2021-11-18 | dr. Klész Tibor | Módszertár
November 5-ig kell lejelenteni a DIFER-ben érintett tanulók létszámát
Az általános iskoláknak november 5-ig kell lejelenteni az Oktatási Hivatalnak a DIFER-ben érintett tanulók létszámát.
2021-11-10 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Új linkről érhető el az Új Köznevelés folyóirat
Új linken érhető el az Oktatási Hivatal "Új Köznevelés" című lapja.
2021-11-10 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Petőfinek igaza van
Aki próbál iskolában magyar nyelvet és irodalmat tanítani, mi több az irodalmat megszerettetni a tanulókkal, az tudja, hogy milyen nehézségekkel kell szembenézniük a magyartanároknak manapság. Szerzőnk kellő iróniával veszi górcső alá saját gyakorlatát is.
2021-10-20 | Kerényi Mária | Módszertár
31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny
14-19 éves diákoknak hirdették meg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyt.
2021-09-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A tanulók rögzítése az ADAFOR-ban az OKTV-re jelentkezéshez
Az igazgatóknak szeptember 24-ig kell rögzíteni az ADAFOR-ban a tanulók jelentkezését az OKTV-re.
2021-09-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Elérhető a nyolcadik évfolyamosok pályaorientációs tesztje
Elérhetővé vált az OH honlapján a 8.-os tanulóknak összeállított, pályaorientációt, pályaválasztást, továbbtanulást támogató teszt.
2021-09-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeptember 24. a Magyar Diáksport Napja
Szeptember 24-én lesz az iskolákban a Magyar Diáksport Napja.
2021-09-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálata
Szeptember 20-tól szervezik meg a 8.-osoknak a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát.
2021-09-17 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Neftit vizsgálat szeptember 1-jétől
Szeptember 1-jétől lehet az iskoláknak elvégezni az úngynevezettNEFFIT vizsgálatot.
2021-09-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Egy újabb tanév előtt
A küszöbön áll az új tanév. Még alig ért véget az előző, máris javában folyik a munka az iskolákban: előkészítjük az új tanévet. Nem árt ilyenkor a számvetés. Mit is tanultunk mi, pedagógusok a korábbi tanév tapasztalataiból?! Iskolaigazgató szerzőnk ezt a számvetést kíséreli meg.
2021-08-31 | Kerényi Mária | Módszertár
Kiemelkedő sikert értek el magyar diákok a földrajz diákolimpián is
Kiemelkedő sikert értek el magyar diákok a földrajz diákolimpián.
2021-08-20 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Megjelent a 2021 őszi érettségi vizsgaszervezésre kijelölt középiskolák listája
Megjelent a 2021. őszi érettségi vizsgaszervezésre kijelölt középiskolák listája.
2021-08-20 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Kiváló magyar eredmények a Nemzetközi Fizikai Diákolimpián
Egy arany-, kettő ezüst- és kettő bronzérmet szereztek a magyar csapat versenyzői a Nemzetközi Fizikai Diákolimpián
2021-08-01 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Magyar érmek a matematika és a biológia diákolimpián
Matematika és biológia diákolimpián is remek magyar eredmények.
2021-08-01 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Az új érettségi részletes vizsgakövetelményei
Megújultak az érettségi követelmények. Igazodnak az új Nemzeti Alaptantervhet.
2021-07-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Egy tanárképzési koncepció margójára
Egy tanárképzési koncepció margójára fogalmazott meg iskolaigazgató szerzőnk éles kritikát. Gondolatait széles körből vett tapasztalatokkal ágyazta be. A jelen oktatási rendszernek és egy új képzési struktúrának tart görbe tükröt.
2021-07-19 | Kerényi Mária | Módszertár
Az adatok feltöltése a korai iskolaelhagyás megelőzését támogató rendszerbe
A szakképző intézményeknek júni 30-ig kell feltölteni a korai iskolaelhagyás megelőzését támogató rendszerbe a korai iskolaelhagyással veszélyeztetett tanulók létszámát.
2021-06-30 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Felülvizsgálatra javasolt BTM és SNI gyermekek nevének megküldése
Június 30-ig kell megküldenie az iskoláknak a felülvizsgálatra javasolt BTM és SNI gyermekek nevét.
2021-06-30 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A pedagógiai munka elemzése
Az iskoláknak június 30-ig kell nevelőtestületi értekezleten elvégezniük az éves pedagógiai munka elemzését.
2021-06-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Elkezdődtek az Erzsébet-táborok
Az idén is lesznek Erzsébet táborok, amelyek a tegnapi napon kezdődtek.
2021-06-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A tanévi mérések értékelése
Június 15-ig kell az iskoláknak elvégezni a tanév méréseinek (kompetencia, nyelvi) értékelését.
2021-06-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Javaslattétel sportköri foglalkozások szakmai programjára
Május 31-ig kell javaslatot tenni az iskolai sportköri foglalkozások szakmai programjának tartalmára.
2021-05-27 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Milyen lesz a jövő?
Beszélgetés Lányi Andrással a jövő iskolájáról, az ökopolitika és az oktatás közti érdekes kapcsolatról.
2021-05-13 | Kerényi Mária | Módszertár
Javítási és értékelés útmutatók érettségihez
Az érettségik napját követően elérhetők az írásbeli érettségi feladatsorok.
2021-05-04 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Fenntarthatósági Témahét
Ezen a héten van az iskolákban a Fenntarthatósági témahét.
2021-04-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Az autizmus világnapjára – a szülői háttér
Korábbi cikkünk egy autizmusspektru-zavarral élő kisgyermek: Csipetke történetét mesélte el. Ezúttal szerzőnk a szülők szemszögéből ír.
2021-04-13 | Kerényi Mária | Módszertár
Az autizmus világnapjára
Iskolaigazgató szerzőnk gyakran szembesül azzal, hogy bár a jogszabályok lehetővé teszik egy másként fejlődő kisgyermek számára képességei kibontakoztatásának támogatását, a valóságban ez mégsem valósul meg. Csipetke, az autizmussal élő kis csodagyerek története is erről szól...
2021-04-10 | Kerényi Mária | Módszertár
"Pénzmesterek" pénzügyi vetélkedő középiskolásoknak
"Pénzmesterek" címmel idén is elindul a pénzügyi vetélkedő idén középiskolásoknak.
2021-03-26 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeptemberben indulhat újra a Lázár Ervin Program
A Klik tájékoztatása szerint szeptemberben indulhat újra a Lázár Ervin Program.
2021-03-25 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Digitális Témahét
Roppant stílszerűen ezen a héten digitális témahét van az iskolákban. A témaegységeket az intézmények pedagógiai programja tartalmazza.
2021-03-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A Kincskereső Iskola egyedi megoldásai
Interjú Andóné Nagy Katával, a Kincskereső Tagiskola igazgatójával intézményük alapelveiről, a hagyományok, alapelvek továbbviteléről. Céljuk, hogy minden gyerek hozzáférhessen a kincskeresés lehetőségéhez és ez az érték a változó világ és a változó törvényi keretek mellett is fennmaradjon.
2021-03-13 | Kerényi Mária | Módszertár
Harmadik hullám
Alábbi cikkünk arról szól, ahogyan egy gyakorló iskolaigazgató megélte az elmúlt napokat. Hogyan is álltak át ismét az általános iskolásokkal digitális munkarendre, miközben ügyeletet és érettségire felkészítést szerveztek... Véleménycikk a tények sodrásában.
2021-03-09 | Kerényi Mária | Módszertár
„ZsetON” címmel pénzügyi versenyt hirdetett a PM a középiskolásoknak
"ZsetON" címmel pénzügyi versenyt hirdetett a PM a középiskolásoknak.
2021-03-03 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Megjelent az „Ökoiskola
Megjelent az "Ökoiskola cím és Örökös Ökoiskola" cím elnyerésére szól pályázat.
2021-03-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
„PÉNZ7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
Március. 1. és 5. között kerül sor a „PÉNZ7” Pénzügyi és vállalkozói témahétre az iskolákban.
2021-03-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Menteni a menthetetlent
Iskolaigazgató szerzőnk a jelenlegi közoktatási rendszert veszi górcső alá a koronavírus-világjárvány és a felvételi vizsgák, érettségire készülés kihívásait megvizsgálva. Égetően fontos kérdések, amelyek többségére jelenleg nincs válasz.
2021-03-01 | Kerényi Mária | Módszertár
Közlekedési alapvizsga
Március 1-12. között tehetik le a 4-5. és a 6-7. évfolyamosok a közlekedési alapvizsgát.
2021-02-25 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A pedagógiai munka értékelése
Február 6-ig kell elvégezniük az iskoláknak a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát.
2021-02-07 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Az AKG egyedi megoldásai
Beszélgetés Horn Györggyel, az AKG alapítójával az első hazai alternatív gimnázium (időközben általános iskola is) az AKG egyedi megoldásairól.
2021-02-07 | Kerényi Mária | Módszertár
A szakértői vizsgálat indítása a tanuló teljesítményének értékelése alóli mentesítéshez
A szakértői vizsgálat indítása a tanuló teljesítményének értékelése alóli mentesítéshez határidő: január 31.
2021-01-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A Rogers Iskola egyedi megoldásai
Beszélgetés Lipták Erika igazgatóval a Rogers Iskolákról és azok módszertanáról.
2021-01-20 | Kerényi Mária | Módszertár
Április 23-ig kell elvégezni a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát
Január 11. és április 23. között kell elvégezni az iskolákban a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát. Tehát a jövő héttől esedékes a NETFITT-felmérés.
2021-01-08 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Közzétették a tavaszi érettségin használható történelmi atlaszok listáját
Közzétették a tavaszi érettségin használható történelmi atlaszok listáját.
2020-12-14 | dr. Klész Tibor | Módszertár
A Waldorf-iskolák egyedi megoldásai
Beszélgetés Szabó Zoltánnal, a Magyar Waldorf Szövetség ügyvezetőjével az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek bevezetése, az egyedi pedagógiai elvek megőrzése kapcsán.
2020-12-02 | Kerényi Mária | Módszertár
„Magyar gulág. Táborvilág Magyarországon, 1945–1953” tanulmányi verseny
"Magyar gulág. Táborvilág Magyarországon, 1945–1953" címmel tanulmányi versenyt hirdetett 11-12-es tanulók számára a Nemzeti Emlékezet Bizottsága.
2020-12-02 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Pénzügyi szakmai versenyfelhívások
Megjelent a versenyfelhívás a pénzügyi szakképesítésekre vonatkozóan.
2020-11-30 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Találd Fel Magad! verseny középiskolásoknak
"Találd Fel Magad!" címmel Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyt hirdet a Klebelsberg Központ.
2020-11-17 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Változnak a tanulmányi versenyek kezdő időpontjai
A tanulmányi versenyek kezdő időpontjai megváltoznak. November 16-ától 12 órakor kezdődnek.
2020-11-17 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Az iskolaigazgató magányossága
Mit tehet egy lelkiismeretes iskolaigazgató a koronavírus-világjárvány második hullámára való felkészülés során? Szerzőnk a saját bőrén tapasztalja a dilemmák szorongatását nap mint nap.
2020-10-14 | Kerényi Mária | Módszertár
Engedély egyedi megoldásokra – a folyamat
Új sorozatunk az alapítványi és magániskolák egyedi kerettanterveinek, programjainak engedélyezéséről szól. Ezúttal szerzőnk Dobos Orsolyával, az AME társelnökével és az Alternatív Tagozat vezetőjével beszélget.
2020-10-14 | Kerényi Mária | Módszertár
Szeptember 25. a Magyar Diáksport Napja
Szeptember 25. az egészségtudatos gondolkodás és iskolai mozgástevékenységek témanap (Magyar Diáksport Napja).
2020-09-28 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Új pályaorientációs applikáció
A kamara új pályaorientációt és -választást segítő alkalmazást fejlesztett ki hetedik-nyolcadikosok számára. Neve: "Szakmavilág App".
2020-09-22 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálata
Szeptember 21. és október 12. között kell megszervezni a nyolcadikosoknak a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát.
2020-09-21 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Vetélkedő a középiskolásoknak „Ifjú tudósok” címmel
Az EMMI tudományos versenyt hirdet "Ifjú tudósok” címmel középiskolások részére.
2020-09-16 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Boldog atipikus tanévet mindannyiunknak!
Indul a tanév számos újdonsággal a járványhelyzetre és az egyéb tanügyi szabályozókra való tekintettel is. Hogyan is kezdjük ezt a szokatlannak ígérkező tanévet? Az alábbiakban egy iskolaigazgató beszámolóját olvashatják.
2020-08-31 | Kerényi Mária | Módszertár
Mit őriznek az iskolaőrök?
Az Iskolaőrség egy új, nagy vihart kavart szervezet a közoktatási intézményekben. Az alábbiakban egy gyakorló iskolaigazagtó véleményét olvashatjuk.
2020-07-24 | Kerényi Mária | Módszertár
Magyar sikerek a kémiai diákolimpián
Két ezüstöt szereztek a magyar tanulók a kémia diákolimpián. A verseny a járvány miatt online zajlott.
2020-07-22 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Tábori történet
Hogyan oldjunk meg felügyelő pedagógusként konfliktusokat a nyári táborozás alkalmával, ahol a cél a kikapcsolódás, a feltöltődés? Az alábbi cikk egy nem ritka eset megoldásának története.
2020-07-16 | Kerényi Mária | Módszertár
Június 16-ig lehet jelentkezni a Napközi Erzsébet-táborokba
Az idei Erzsébet-táborokban a higiéniai előírásokra nagy hangsúlyt fektetnek. Ami viszont a programokat illeti, az a szokásos rendben fog zajlani.
2020-06-16 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Valami véget ért…
Véget ért az idei tanév és vele együtt a digitális munkarend is. Itt az idő, hogy a járvány idején a szokatlan oktatási formában megszerzett tapasztalatokat, új eljárásokat, módszereket elemezzük, és levonjuk a konzekvenciákat.
2020-06-16 | Kerényi Mária | Módszertár
Motivációs levél
A digitális munkarend - ahogy a tanév is - a végéhez közeledik. Ilyen körülmények között még kevesebb szó esik arról: mi motiválja a tanárokat a pályán maradásra, a tanításra. Pedig mindez nagyon lényeges kérdés. Az alábbiakban egy biológus hölgy ír minderről, aki egyelőre még a pályára szeretne lépni - hivatalosan is.
2020-06-09 | Kerényi Mária | Módszertár
MTMI pályaorientációs projekt indul
A projekt célja az általános és középiskolák pályaorientációs eszköztárának bővítése. A projektet az Oktatási Hivatal koordinálja.
2020-06-09 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A köz elcsigázott alkalmazottja
A karantén egy szociális munkás szemével. Iskoláink, óvodáink fáradhatatlan háttérmunkásai ők, akik szinte láthatatlanul tevékenykednek. Veszélyhelyzetben óriási felelősség és munkateher hárul rájuk, pláne akkor, ha többletfeladatokat is rónak rájuk.
2020-06-02 | Kerényi Mária | Módszertár
Június az iskolákban
Június 2-ától az iskolák részben újra megindíthatják tevékenységüket, de hogyan is? Mit mondanak minderről a jogszabályok és rendeletek, valamint az iskolai gyakorlatok?
2020-06-02 | Kerényi Mária | Módszertár
Üzeneteink tanárként, diákként
Hogyan lehet a deviánsnak számító tanulókkal az online térben kommunikálni, őket feladatvégzésre késztetni? Az alábbi esetbemutatás nagyon tanulságos, egy tanár-diák kapcsolat üzenetváltásaiból fejti ki, hogyan lehet megerősíteni egy szárnyaszegett gyermeket tanulásában.
2020-06-02 | Kerényi Mária | Módszertár
Érettségi tablóink
Szalagavató, ballagás, érettségi tabló - hármas hagyomány, az utolsó középsikolai év lezárása, egyben mementója is. Idén a járványhelyzet miatt mindez felborult, szokatlan rendben zajlott. Jó alkalom, hogy végiggondljuk, mit jelent mindez a legifjabb felnőttgenerációnak!
2020-05-18 | Kerényi Mária | Módszertár
Elfáradtunk
Kilencedik hete élünk karanténban, és üzemeltetjük a digitális oktatást, és öt hétre vagyunk a tanév végétől. Tagadhatatlanul kimerültünk. Mi tanárok, de a diákok is. Létezik megoldás?
2020-05-12 | Kerényi Mária | Módszertár
Gyorsjelentés keddről, az érettségi sodrásából
Milyen az érettségi vizsga a koronavírus-járvány idején? Az alábbiakban igazgató szerzőnk beszámol az első vizsganapok tapasztalatairól.
2020-05-06 | Kerényi Mária | Módszertár
Projektek mindenkinek, mindenhogyan
A nemzeti köznevelési törvény előirányozza a differenciált, egyéni igények szerinti oktatást - mondván, minden gyermeknek meg kell kapnia a számára szükséges fejlődést lehetővé tevő oktatást. Az alábbiakban egy lehetséges módszert mutat be pedagógus szerzőnk: a projektoktatást.
2020-04-14 | Kerényi Mária | Módszertár
Reggeli wallabikkal - Online angolóra anyanyelvi tanárral
A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális munkarend számos nehézséget okoz a pedagógusoknak. Az egyik kiemelten fontos, és jelenleg rendkívüli nehézségekkel küzdő terület, a nyelvoktatás. Az alábbiakban egy szokatlan módszert, a virtuális sétát mutatjuk be, amit egy anyanyelvi tanár alkalmazott magyar tanítványaival Tasmániában!
2020-04-14 | Kerényi Mária | Módszertár
Kisebb-nagyobb érettségi
Az iskolabezárások óta az egyik legégetőbb kérdés, hogy mi lesz az idei évi érettségi vizsgákkal?! A középiskolás tanulók számára nemcsak maga a vizsga döntő jelentőségű, hanem a felsőoktatási felvételi miatt is fontos. A helyzetet a szaktárca rendelete fogja eldönteni - remélhetőleg mielőbb.
2020-04-07 | Kerényi Mária | Módszertár
Az óraközi szünetek dicsérete
Lehetséges az együttműködés az online térben? Tudjuk-e építeni a már kialakult közösséget, a társas kapcsolatokat úgy, hogy személyes találkozóra nem kerül sor? Írathatunk-e csoportosan témazárót? A digitális munkarend dilemmái egy osztályfőnök szemével...
2020-04-02 | Kerényi Mária | Módszertár
Felajánlások egyéni tanácsadásra
A felajánlás célja a digitális átállás segítése. A támogatást az Oktatási Hivatal szakértői végzik a honlapon keresztül.
2020-03-31 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Online tornaóra – sőt, több!
Az utóbbi napokban megszaporodtak a közösségi médiafelületeken azok az ironikus mémek, amelyek az összezártságból eredő feszültséget karikírozzák ki. A Zöld Kakas Líceumban - érzékelve a valós bajt - valódi segítséget nyújtanak az atipikus gyerekek szüleinek: feszültségoldó, lazító, az együttlét örömét hangsúlyozó online jógafoglalkozást indítottak kicsiknek és nagyoknak együtt.
2020-03-23 | Kerényi Mária | Módszertár
Elvileg Lehet Itt Tanulni – és gyakorlatilag?
"Szombat óta felborult a világ" - értékelte a koronavírus okozta helyzetet az alábbi cikkben szereplő szociális munkás. Miközben tanárként letöltjük a legoptimálsabb alkalamzásokat, eszünkbe jut, hogy vannak diákok, akiknek el kellett hagyniuk a kollégiumot, holott nincs hová menniük? Mit tehet egy ilyen kilátástalan helyzetben szociális segítő, tanár?
2020-03-19 | Kerényi Mária | Módszertár
Oktatási műsorok a közmédia M5-ös csatornáján
Az MTVA oktatási műsorokat sugároz a digitális munkarend támogatása érdekében. A műsorok illeszkednek a tantervekhez, és visszanézhetőek.
2020-03-19 | dr. Klész Tibor | Módszertár
Digitális jó-gyakorlat hátrányos helyzetű tanulók tantermen kívüli oktatásához
Első jó-gyakorlatunk az otthontanulásról egy tanoda vezetőjével készített interjúból született. Nem túlzás azt állítani: jelenleg ők vannak a legnehezebb helyzetben. Ötleteik, küzdelmük tanulságos minden pedagógus számára. Hogyan lehet kialakítani a digitális munkarendet, az otthon tanulást a hátrányos helyzetű gyermekek körében?
2020-03-18 | Kerényi Mária | Módszertár
Mégsem rendezik meg az OKTV versenyek döntőit
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint az eddigi eredmények alapján határozzák meg a végeredményt.
2020-03-16 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Húsvéti népszokások
Ugyan húsvét még messze van, de a ráhangolódást, a játékokat már akár most is elkezdhetjük.
2020-03-12 | Rónay Tamás | Módszertár
Március 15-i megemlékezés
Ugyan a járványügyi intézkedések a nagyszabású, százfős rendezvényeket megtiltották, de az 1848-as forradalomra való megemlékezésnek egyéb módjait is kipróbálhatjuk. Például szervezhetünk projektnapot!
2020-03-12 | Mona Tamásné | Módszertár
Február 28-tól már benyújtható az online pályázat a Külföldi Nyelvtanulási Programra
Már lehet jelentkezni a kéthetes nyári külföldi nyelvtanfolyamra. A jelentkezés online történik.
2020-03-04 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
„Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
A pénzügyi és vállalkozói témahét időpontját az oktatásért felelős miniszter a tanév rendjét meghatározó rendeletében adja meg, míg a témahét lebonyolítását a nevelőtestület az éves munkatervben határozza meg.
2020-02-27 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Történelmi vetélkedő „Trianon 100 éve” címmel
Száz évvel ezelőtt, 1920. június 4-én írták alá a trianoni békediktátumot, amelynek következtében az ország területe és népessége harmadára csökkent. Az évforduló emlékére online versenyt írnak ki középiskolás diákoknak.
2020-02-24 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Ma van a magyar kultúra napja
Ezen a napon fejezte be Kölcsey Ferenc a Himnuszt, ezért január 22-én ünnepeljük hagyományosan a magyar kultúra napját.
2020-01-22 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Felvételt nyert!
Január 18-án, szombaton írják az általános iskola végzős tanulói a középiskolai felvételit. Az alábbiakban a felvételi eljárás rendjéről adunk tájékoztatást.
2020-01-15 | Martin Jánosné | Módszertár
Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás huszadjára
Idén huszadik alkalommal rendezik meg az Educatio Kiállítást a középiskolások számára. A rendezvényen a felsőoktatási intézmények mutatkoznak be, köztük külföldi egyetemek is.
2020-01-09 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Megjelentek a legutóbbi PISA felmérés eredményei
A PISA-sokk tuán számos intézkedést vezetett be a Kormány. Megszülettek az első, pozitívnak mondható eredmények.
2019-12-11 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
(Elm)életpálya, avagy pályakezdő pedagógusok dilemmái
Hogyan kezelhetjük a pályakezdő pedagógusok dilemmáit mentorként? Régóta közhely, mégis tény: a pedagóguspálya elhagyása a pályakezdők között a legmagasabb. Az okok közül alábbi cikksorozatunkban a mentorok lehetőségeit tekintjük át ennek megakadályozásában.
2019-11-26 | Mona Tamásné | Módszertár
Meghívó könyvbemutatóra: Terápiás kutyával az oktatásban
Minden kedves érdeklődő pedagógus kollégát szeretettel várunk régi kedves szerzőnk, Pammer Stella új könyvének bemutatójára, amely egyben egy állatasszisztált foglalkozás is.
2019-11-20 | Pammer Stella | Módszertár
Újra „Tőzsdejáték középiskolásoknak”
A 2019/2020-as tanévre is meghirdette a Közép-európai Brókerképző Alapítvány a „Tőzsdejáték középiskolásoknak” elnevezésű pénzügyi vetélkedőt, amely ebben az évben már huszadjára kerül megrendezésre.
2019-11-07 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Az iskolák október 24-én és 25-én vehetik át az OKTV feladatlapjait
A 2019/2020-as tanévben megszervezendő Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny kapcsán az intézményvezetők 2019. október 24-én és 25-én vehetik át az Oktatási Hivatal munkatársaitól a versenyek feladatlapjait zárt csomagolásban a matematika I-II-III. kategória, a fizika I-II. kategória és informatikából I-II. kategória kivételével. Utóbbi versenyek esetén az első forduló központi írásbeli feladatait az Oktatási Hivatal elektronikus úton az OKTV adminisztrációs rendszerének segítségével (ADAFOR) juttatja
2019-10-21 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Meghívó konferenciára: Dráma és színház a köznevelésben
Az öt nagy művészeti egyetemet tömörítő UNI-V-ARTS konzorcium és a Színház- és Filmművészeti Egyetem nevében szeretettel meghívjuk Önt az EFOP-3.2.6-162016-00001 A tanulók képességkibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben projekt rendezvényére.
2019-10-21 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Elhunyt Vekerdy Tamás író, pszichológus
Nyolcvannégy éves korában szerdán hajnalban elhunyt Vekerdy Tamás pszichológus, író, a Waldorf-pedagógia egyik legjelesebb magyarországi képviselője.
2019-10-09 | mti.hu | Módszertár
Szeptember 29-ig lehet jelentkezni a Zsebpénzügyes vetélkedőre
2019. szeptember 29-ig jelentkezhetnek a 16 év feletti középiskolások az Intrum által 2017-ben elindított Zsebpénzügyes elnevezésű versenyre, amely a fiatalok pénzügyi tudatosságát igyekszik erősíteni. A vetélkedő célja, hogy bővítse a diákok pénzügyi-gazdasági ismereteit, terjessze a tudatos pénzügyi gondolkodást, és a feladatokat sikeresen teljesítő győztes résztvevőket tárgynyereményekkel jutalmazza, ezzel is segítve tanulmányaikat.
2019-09-23 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Lázár Ervin program általános iskoláknak
Lázár Ervin program részeként minden, az 1–8. évfolyamon tanuló általános iskolai diák részére tanévenként egyszeri alkalommal ingyenesen biztosítja a színházi, tánc- és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek, illetve az őshonos állatok bemutatóhelyeinek látogatását szociális helyzettől és lakóhelytől függetlenül.
2019-09-19 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Magyar csapatezüstérem és egyéni arany a Közép-európai Matematikai Olimpián
A magyar diákok szeptember elején is folytatták a jó szereplésüket a nemzetközi tanulmányi megmérettetéseken, legutóbb a magyar csapat összetettben ezüstérmet szerzett az idei Közép-európai Matematikai Olimpián (MEMO). A csapatot a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanító Szoldatics József és Lenger Dániel, az ELTE doktorandusza vezette.
2019-09-17 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeptember 20-ig kell jelentkezni az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyekre
A 2019/2020-as tanévben szeptember 20. a jelentkezési határidő az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre (OKTV) – a filozófia kivételével. A tanulóknak minden versenyre abban a középiskolában kell jelentkezniük, amellyel az adott tantárgy vonatkozásában a tanulói vagy vendégtanulói jogviszonyuk fennáll. A vendégtanulói jogviszony megszűnte után a tanuló saját iskolájában jelentkezhet a versenyre abból a tárgyból is, amelyre korábbi vendégtanulói jogviszonya alapján vált jogosulttá. A jelentkezést az is
2019-09-16 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Két ezüstérem a földrajzi diákolimpián
Magyar középiskolások két ezüstéremmel tértek haza a Hongkongban angol nyelven megrendezett International Geography Olympiadon, azaz a Földrajzi Olimpián, amelyre 2019. július 30. és augusztus 5. között került sor a 16-19 éves korú tanulók számára.
2019-08-13 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Magyar diáksikerek a Nemzetközi Csillagászati Diákolimpián
Magyar fiatalok négy bronzérmet szereztek idén, az 2019. augusztus 2. és 10. között Keszthelyen megtartott 13. Nemzetközi Csillagászati és Asztrofizikai Diákolimpián (IOAA), amelyre 46 országból több száz középiskolás érkezett. A legtöbb pontot a vietnámi Quan Nguyen Manh érte el, ő az idei olimpia győztese. A csillagászati diákolimpián összesen 17 aranyérmet, 52 ezüstérmet és 58 bronzérmet osztottak ki. A négy bronzérem mellett hat magyar diák kapott kiemelt dicséretet, sőt a pontversenyen kívüli csapatve
2019-08-13 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Táborozás kis pihenővel
Azt hiszem, nincs nagyobb kihívás egy táborvezető kolléga részére, mint az unatkozó gyerek vagy gyerekek foglalkoztatása a tábor ideje alatti rossz idő esetén. Az alábbiakban mindkét esetre használható ötleteket adunk. Néhány újrahasznosítható anyagokból újszerű játékok gyárthatók, néhány percre elterelve a gyerekek figyelmét az okostelefonokról…
2019-07-31 | Pammer Stella | Módszertár
A szociális hátrányos helyzet tanulási hátránnyá transzformálódása
A kutatók szép és okos dolgokat fogalmaznak meg, azonban addig, amíg az oktatásirányítás nem biztosítja a pedagógusoknak (szociális területen ugyanígy a szociális munkásoknak) a feltételeket a szépen megfogalmazott célok eléréséhez és a hatékony munkavégzéshez, nem lehet elvárni a nagy társadalmi célok teljesülését. Vagyis megfelelő fizetés és juttatások, valamint eszközök szükségesek a pedagógusok és a segítő szakemberek számára.
2019-07-30 | Keszthelyi József | Módszertár
Magyar siker a Nemzetközi Biológiai Diákolimpián
Lassan „hagyományosnak” mondható sikert ért el négy magyar diák a 30. Nemzetközi Biológia Diákolimpián, azaz az IBO-n, amely a legrangosabb nemzetközi biológiaverseny a világon. A négy magyar fiatal leelőzve az amerikai társaikat összesített eredményként csak a kínai versenytársaikat engedte maga elé. A második legjobb eredményt ezúttal Szegeden érték el az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolájának, a Bonyhádi Evangélikus Gimnáziumnak és a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziumnak a tanulói.
2019-07-23 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Újító ötleteket várnak a pedagógusok Digitális Módszertárába
Pedagógusok, tanári csoportok, szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók újszerű és kreatív tanítási tippjeit várja a Tempus Közalapítvány. A leginnovatívabb ötletek beküldői elnyerhetik a Digitális Pedagógus Díjat.
2019-07-22 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Elmélkedés a buktatásról
Iskolakereső diákkal folyik a beszélgetés. Váltana, mert elege van. Ő oda többé vissza nem megy. Olyan indulat van a szavai mögött, hogy muszáj megkérdeznem, mi is történt...
2019-07-15 | Kerényi Mária | Módszertár
Levél egy magántanulóról
Tanév végén mindenkinek elege van. Gyerek, tanár, szülő – mindannyian elfáradtunk. Nem csoda, volt is mibe. Aki több szerepben is jelen van az oktatásban, annak többszörösen volt, van mibe elfáradni. Az alábbi levelet egy ilyen, több szerepben is fáradozó-fáradó barátomtól kaptam. Nem igazi magánlevél ez, inkább az évek óta gyűlő, így év végére végképp kicsorduló keserűség kiáltványa.
2019-07-15 | Kerényi Mária | Módszertár
Közzétették az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet támogató útmutatókat
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint az EFOP-1.9.4-VEKOP-16-2016-00001 azonosító számú, „A szociális ágazat módszertani és információs rendszereinek megújítása” című kiemelt projekt keretében elkészültek az óvodai, iskolai és a kollégiumi szociális segítő tevékenységet támogató útmutatók, amelyek a köznevelési ágazatok szakembereinek későbbi közös munkavégzését támogatják.
2019-07-12 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Mit ad a nyár? – A tanulmányi kiesés vizsgálata
Hozzá vagyunk szokva, hogy egy hosszabb szakasznyi kihagyás után kezdünk neki az oktatási feladatoknak, a diákok pedig a tanulásnak és velejáróinak. Ha azonban abból indulunk ki, hogy hivatalosan a iskola biztosítja a tanulmányi előmenetelt és az ahhoz szükséges tudás megszerzését, mi történik akkor, amikor az zárva van?
2019-07-04 | Nagyné Béres Andrea | Módszertár
Intézményi mérések elemzése
A tanítási év végéig, azaz június 14-ig kell az iskolákban a tanév során lefolytatott mérések eredményeit kielemezni.
2019-06-06 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A ballagás – a „szivreható ifjú czeremónia”
A ballagás ünnep az iskola életében. A legnagyobb, hiszen azokat ünnepli, akik ott élték végig diákéletüket, és akiknek majdani eredményeiben az iskolai nevelés hatása is érvényesül. Diák, szülő és tanár egyszerre lehet büszke, egyszerre örülhet, és ez a közös öröm igazi ünneppé avatja az eseményt.
2019-05-20 | Mona Tamásné | Módszertár
Pályázatok benyújtásának határideje az Arany János Kollégiumi-Szakközépiskolai Programba
Az Arany János Kollégiumi-Szakközépiskolai Programba történő pályázatokat 2019. április 30-ig kell benyújtani. A programba jelentkezhet minden olyan tanuló, aki tanulói jogviszonyban áll, a szakközépiskola kilencedik évfolyamára jelentkezik, és egyúttal kollégiumi ellátást is kér és halmozottan hátrányos helyzetű, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül és a szülő legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen, vagy átmeneti nevelésbe vett.
2019-05-02 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A szingapúri sulirecept
Miután az utóbbi évek fejlesztési erőfeszítéseit, az eredményesség növelését célzó változtatásokat (rendszerszintű és tartalmi egyaránt) rövid összefoglalásban áttekintettük, a figyelmet fordítsuk azokra az országokra, ahol az oktatás kimagasló sikereket mutat fel. Felmerül a kérdés, vajon modellértékű- e számunkra Szingapúr oktatási rendszere, módszerei.
2019-04-16 | Martin Jánosné | Módszertár
Apróságok húsvétra
Húsvétkor elmaradhatatlan, hogy nyuszit készítsünk. Az alábbiakban a nyuszik furfangosan kiskosárkát is alkotnak.
2019-04-16 | Pammer Stella | Módszertár
Digitális Témahét
A 2019. április 8. és 12. közötti tanítási napok a „Digitális Témahét” keretében fognak zajlani az iskolákban. A nevelőtestület és az intézményvezető döntése alapján a pedagógiai program tartalmazza az iskolában alkalmazott sajátos pedagógiai módszereket, beleértve a projektoktatást is. A projektoktatás során a témaegységek feldolgozása, a feladat megoldása a tanulók érdeklődésére, a tanulók és a pedagógusok közös tevékenységére, együttműködésére épül a probléma megoldása és az összefüggések feltárása útjá
2019-04-04 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A száz éve meghalt Ady Endrére emlékezünk novelláival
A 2019-es év Ady Endre-emlékév. A költő halálának százéves évfordulója alkalmából munkásságának egy kevésbé ismert elemét, a novelláit elemezzük.
2019-03-19 | Mona Tamásné | Módszertár
Fenntarthatósági Témahét
A 2019. március 18. és 22. közötti tanítási napok a „Fenntarthatósági Témahét” keretében fognak zajlani az iskolákban. A nevelőtestület és az intézményvezető döntése alapján a pedagógiai program tartalmazza az iskolában alkalmazott sajátos pedagógiai módszereket, beleértve a projektoktatást is.
2019-03-18 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Készítse el velünk meghívóját a márciusi 15-i ünnepségre!
Ünnepelje méltó módon az 1848/49-es forradalom és szabadságharc emlékét! A meghívó elkészítésében és a műsor megszervezésében is segítünk!
2019-03-07 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Megemlékezés március 15-éről
A következő megemlékezésben a forradalom óta eltelt időszak március 15-éit elevenítettem fel. A megemlékezésben arra igyekeztem felhívni a figyelmet: gondoljuk át őszintén, mit jelent e nap, milyen üzenetet hordoz számunkra.
2019-02-26 | Mona Tamásné | Módszertár
„Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
A 2019. február 25. és március 1. közötti tanítási napok a „Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét keretében fognak zajlani az iskolákban.
2019-02-20 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Értesítés Arany János Program pályázatairól
2019. február 8-ig kell értesítenie az Arany János Tehetséggondozó Programban és az Arany János Kollégiumi részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről – egymás egyidejű előzetes értesítésével és az oktatásért felelős miniszter bevonásával – értesítik az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat.
2019-02-04 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Arany János Program találkozó a pótló írásbelin részt vett tanulókkal
2019. január 25-ére kell megszerveznie az Arany János Tehetséggondozó Programba tartozó intézményeknek a találkozást a programba jelentkező, pótló írásbelin részt vett tanulókkal.
2019-01-24 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Néhány szó a felvételikról
A pályaválasztási határidők közeledtével egyre többen keresik a választ a „Mi leszek, ha…?” kérdésre. A sok lehetőség számbavétele után mégis dönteniük kell, és ki kell választaniuk azt a néhány lehetőséget, amelyekről úgy gondolják, tanulásukba szívesen fektetnének időt, pénzt és energiát. Február a döntések hónapja több korosztály számára is.
2019-01-21 | Mona Tamásné | Módszertár
Találkozó az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezőkkel
Az Arany János Tehetséggondozó Program az egész országot lefedi. A tehetséggondozó tevékenység meghaladja a klasszikus tantárgyi kereteket, a tanulásmódszertanon kívül az önismereti, illetve a drámapedagógiai foglalkozások segítik a személyiség és a közösség fejlesztését. Országos rendezvények (gólyatábor, kulturális fesztivál, sport-találkozó, tanulmányi versenyek, tanulmányi és művészeti pályázatok, pályaorientációs tábor stb.) is segítik a tehetségek felkutatását.
2019-01-21 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A „hosszú” gyakorlat a tanárképzésben
Az alábbiakban középiskolai mentortanár szerzőnk néhány gondolatát közöljük a tanárképzés egyéni összefüggő szakmai gyakorlatával kapcsolatos tapasztalatokról.
2019-01-08 | Mona Tamásné | Módszertár
Milyen lesz a félévi?
„Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt a fejlődésben. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.”(Goethe)
2019-01-08 | Martin Jánosné | Módszertár
Középiskolai vetélkedő „Hozz rá víg esztendőt…” címmel
Az Oktatási Hivatal „Hozz rá víg esztendőt…” címmel középiskolai vetélkedőt szervez a kilenc-tizenegyedik évfolyamos tanulók részére.
2019-01-03 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A karácsony mint szimbólum a történelem viharaiban
A karácsony ugyan nem a legnagyobb keresztény ünnep, mégis a legszentebb, legmeghittebb a világban élő keresztények életében. Az ünnep alapját Krisztus születésének bibliai története adja. Jézus szegényes körülmények között született, egy istállóban, mert senki nem fogadta be a házába a várandós Máriát, Jézus édesanyját a születés estéjén.
2018-12-04 | Rónay Tamás | Módszertár
A pedagógus a szakmája áldozata
Középpontban a pedagógus címmel rendezett immár hagyományosnak számító pedagógia-pszichológia konferenciát a Menedzser Praxis Szakkiadó a Lurdy Házban 2018. november 20-án. A naprakész pszichológiai tudás átadása mellett a szervezők a nevelők mentálhigiénés támogatását tűzték ki célul az idei „pepszi” konferenciájukon.
2018-12-04 | Unger Zsolt | Módszertár
Célnyelvi mérés
2018. november 23-ig kellett megküldeni az érintett köznevelési intézményeknek a 2019. május 29-án megszervezésre kerülő országos méréshez, értékeléshez szükséges adatokat, és a 2019. május 15-én megszervezésre kerülő célnyelvi méréshez szükséges adatokat az Oktatási Hivatal részére az általa meghatározott módon.
2018-11-26 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Pénzügyi szakmák versenyfelhívása
A Hivatalos Értesítő 2018. november 9-i számában jelent meg a pénzügyminiszter közleménye a Pénzügyi-számviteli ügyintéző szakképesítés (OKJ 54 344 01), valamint a Vállalkozási és bérügyintéző szakképesítés (OKJ 54 344 02) 2018/2019-es tanévi Országos Szakmai Tanulmányi Versenyének (OSZTV) meghirdetéséről.
2018-11-15 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Történelmi vetélkedő „Tisza István és kora” címmel
Az Oktatási Hivatal országos középiskolai történelmi vetélkedőt hirdetett „Tisza István és kora” címmel.
2018-10-17 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Meghívó pedagógiai-pszichológiai konferenciára Bagdy Emőkével
Szeretettel várjuk konferenciánkra, amelynek címe: Középpontban: a pedagógus. November 20-án a Lurdy Házban Bagdy Emőkével.
2018-10-16 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Országos konferencia az idegennyelvoktatás-felmérés eredményeiről
2018. október 4-én az Emberi Erőforrások Minisztériumával és az Oktatási Hivatal szakmai konferencián mutatja be a nyelvoktatás-felmérési kutatás eredményeit.
2018-10-09 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Elhunyt Rónay László író, irodalomtörténész, tanár
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének nyolcvanegyedik évében elhunyt kedves szerzőnk, Rónay László irodalomtörténész, kritikus és tanár. Lapunk októberi számában 1956-ról szóló cikkével emlékezünk rá.
2018-09-24 | mti | Módszertár
Szeptember 21-ig lehet jelentkezni az OKTV-re
Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyekre (OKTV) történő jelentkezés időpontja a 2018/2019-es tanévben 2018. szeptember 21.
2018-09-20 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Tanévkezdés felkészülten
Számos lehetőség van arra, hogy tankönyvek nélkül is gazdagodjon ismeretekben a gyermek, és a tanultak is mélyülhetnek a gyakorlati tevékenységek során. Mégis, ahogy elérkezik az augusztus, a szünet utolsó hónapja, és ahogy a boltok polcaira felkerülnek az iskolatáskák, tolltartók, füzetek, tollak, színes ceruzák és az iskola egyéb kellékei, a gyerekek és a szülők gondolataiba a még javában tartó nyaralási idő alatt is óhatatlanul befészkeli magát az új tanév kezdetének közeledése.
2018-09-05 | Martin Jánosné | Módszertár
Tanfelügyelet egykor
A tanfelügyeleti rendszer nem új keletű a hazai közoktatásban. Az állam a kezdetektől fogva igyekezett valamiféle kontrollt gyakorolni az oktatás felett, kezdetben természetesen még csak szórványosan, majd rendeletekkel, finanszírozással, oktatáspolitikai stratégia kialakításával.
2018-09-05 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Könyvet a gyerek kezébe!
A pedagógusokon és a pedagógusok által bevont szülőkön sok múlik. A tanári tapasztalat eddig is igyekezett a diákokhoz igazítani a tantervi tartalmat, és remélhetőleg a fontos cél érdekében a jövőben még inkább így lesz. Folyamatos megújulást kíván a tanároktól is a megváltozott feltételrendszer, meg kell ismerkedni a kortárs ifjúsági- és gyermekirodalommal, hogy ajánlani és feldolgozni tudják az érdeklődést kiváltó, és emellett értékes olvasmányokat. Magyartanárok sokasága olvasta el a Harry Pottert, hogy
2018-08-10 | Martin Jánosné | Módszertár
Két diákolimpián is remekeltek a magyar fiatalok
A 29. Nemzetközi Biológia Diákolimpián (International Biology Olympiad – IBO) három ezüstérmet és egy bronzérmet szereztek a magyar diákok a következő megoszlásban: Vizkeleti Péter ezüstérem, Tomcsányi Kinga ezüstérem, Ótott Péter ezüstérmet, Boros Dániel bronzérem.
2018-07-31 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Mire való a nyári szünet?
Tanuljon a gyerek nyáron? A vakáció a pihenésé! A gyerek a hosszú lazsálásban mindent elfelejt! Se szeri, se száma a sarkos véleményeknek a gyerekek nyári pihenésével kapcsolatban. Az alábbi cikk egy fejlesztőpedagógus szakmai érveit tárja az olvasók elé.
2018-07-24 | Nagy Viktória | Módszertár
Aktuális megmérettetéseink: az érettségi
Ilyenkor, júniusban már a tanév utolsó napjait gyűrjük. Mégsem látunk el a végéig, hiszen még előttünk tornyosul az érettségi, ami egyszerre tűnik égig érő kásahegynek és egy éveken át tartó erőfeszítést megkoronázó díjkiosztónak. Az előbbi a mérhetetlen sok adminisztráció, az utóbbi pedig az ünnepélyes keretek miatt.
2018-06-11 | Kerényi Mária | Módszertár
Idegen nyelvi mérés angolból és németből
2018. május 18-án kerül sor az idegen nyelvi mérésre a hatodik és a nyolcadik évfolyamon az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében a 2017/2018-as tanévben. Ebben a mérésben a célnyelvi mérésben részt vevő tanulók nem vesznek részt.
2018-05-17 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A laptop és a csokoládé szerepe az oktatásban
Pedagógiai-szakmai és tanügy-igazgatási feladatok az iskolában címmel tartott konferenciát 2018. április 24-én a Menedzser Praxis Szakkiadó a székházában. A tanítóknak, tanároknak és intézményvezetőknek meghirdetett országos konferencia szakmai segítség és eligazodási pont kívánt lenni a sűrűsödő teendők sorában.
2018-05-07 | Unger Zsolt | Módszertár
Boldogságórák gyerekeknek
A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.
2018-05-07 | Martin Jánosné | Módszertár
Magyar diákok sikere a kémiai diákolimpián
A 22 ország és a 135 diák részvételével lezajlott Mengyelejev Kémiai Diákolimpia nehézsége meghaladja a Nemzetközi Kémiai Diákolimpia szintjét, amelyen a magyar diákok hat érmet szereztek.
2018-05-07 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Fenntarthatósági témahét
A 2018. április 23. és 27. közötti hét a fenntarthatósági témahét az iskolákban. A projektoktatást lehetővé tevő témaheteket a 2018/2018-estanítási évben az oktatásért felelős miniszter a tanév rendjéről szóló rendeletben hirdette meg. A nevelőtestület és az intézményvezető döntése alapján a pedagógiai program tartalmazza az iskolában alkalmazott sajátos pedagógiai módszereket, beleértve a projektoktatást is.
2018-04-24 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Tanmesék a pedagógus szabadságáról
Az alábbiakban néhány tanulságos, konkrét, a valóságban megtörtént esetet dolgozunk fel a pedagógusok, az iskola és természetesen a diákok szemszögéből.
2018-04-09 | Kerényi Mária | Módszertár
Digitális témahét
A 2018. április 9. és 13. közötti tanítási napok a „Digitális témahét” keretében fognak zajlani az iskolákban. A nevelőtestület és az intézményvezető döntése alapján a pedagógiai program tartalmazza az iskolában alkalmazott sajátos pedagógiai módszereket, beleértve a projektoktatást is.
2018-04-05 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A tavasz színei - kézműves-foglalkozások húsvétra
A hosszúra nyúlt tél már fárasztó mindenki számára. A tavasz után vágyódunk valamennyien. Az alábbiakban a csoportszoba tavaszi díszítéséhez adunk néhány ötletet.
2018-03-22 | Pammer Stella | Módszertár
Digitális tanóra
Az élethosszig tartó tanulás programjának meghirdetése óta a tanulás fogalma, a tanulás feltételrendszere is jelentős átalakuláson ment keresztül. A tudásalapú társadalomban elvárás, hogy az iskolák igazodjanak a kor követelményeihez.
2018-03-08 | Martin Jánosné | Módszertár
Néhány gondolat az iskolai ünnepek, hagyományok megtartásáról
Mielőtt elkezdenénk a program és az ahhoz kapcsolódó tevékenységek megtervezését, elengedhetetlen, hogy időt szánjunk arra, hogy feltérképezzük a tanulók sajátos tudását és érdeklődését, valamint az őket tanító tanári testület érdeklődését.
2018-03-08 | Nagyné Béres Andrea | Módszertár
Szaktanácsadó az iskolában
A tanárokkal szembeni társadalmi elvárások folyamatos változása szükségessé teszi, hogy ezekre a kihívást jelentő feladatokra felkészüljenek a pedagógusok. Az oktatás-nevelés eredményességének kulcsszereplői segítséget kaphatnak a szaktanácsadói rendszer keretében a folyamatos szakmai fejlődés elősegítésére. Az alábbi írás ennek az új típusú, személyre szabott, gyakorlatorientált szaktanácsadás céljaival, eljárásrendjével, módszereivel foglalkozik azzal azért, hogy tájékoztatásunk segítsen abban, hogy a sz
2018-02-13 | Martin Jánosné | Módszertár
Tájékoztatás az Arany János pályázat eredményéről
Az Arany János Tehetséggondozó Programban részt vevő intézményeknek a programra benyújtott pályázatok eredményéről 2018. február 9-ig kell értesíteni az érintett törvényes képviselőket, tanulókat és általános iskolákat. A programban részt vevő intézményeknek egymást is kell egyidejűleg előzetesen értesíteni az oktatásért felelős miniszter bevonásával.
2018-02-06 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Online tőzsdejátékot indít a tőzsde középiskolásoknak
A Budapesti Értéktőzsde ebben az évben is meghirdeti a Részvényfutam nevű, négy hétig tartó játékát a középiskolások, amelyen a diákok belekóstolhatnak a tőzsdei kereskedés izgalmaiba. Regisztrálni 2018. január 29-től lehet a 9-14. évfolyamosok, 14. életévüket betöltött középiskolások és tanáraik és február 1-től játszhatnak a 2 millió forintos virtuális tőkével induló, összesen 20 kereskedési napos online tőzsdejátékra.
2018-01-30 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A coaching mint technika az oktatásban
Időről időre halljuk, olvashatjuk, mennyire fontos vagy fontos lenne, hogy az oktatásból a munkaerő-piaci igényekhez igazodva, szakmailag, valamint mentálisan is felkészült tanulók kerüljenek ki, akik a jövő munkavállalói lesznek. Összetett a szerepünk, nekünk, pedagógusoknak, hiszen amellett hogy tanítunk, ismernünk és alkalmaznunk kell tudni a munkaerőtoborzást és a felkészülést segítő új oktatási módszereket. Ezek egyike a coaching.
2018-01-23 | Pammer Stella | Módszertár
Szövegértési képességfejlesztés az irodalomórán
A szövegértési képesség fejlesztése központi problémája lett a magyar oktatás szereplőinek, hiszen évek óta figyelmeztetnek bennünket az alacsony színvonalra azok a nemzetközi mérések, amelyeknek célja, hogy a populáció kornak megfelelő életrevalóságát tesztelje. A számos szövegértési feladatgyűjteményből, kézikönyvből, digitális feladatbankból dolgozó pedagógusok és tanulóik – minden erőfeszítés ellenére – sem képesek a kívánt eredményt produkálni. Ez az írás olyan módszereket tanácsol, amelyek a tanan
2018-01-23 | Martin Jánosné | Módszertár
Találkozó az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezőkkel
Arany János Tehetséggondozó Programba tartozó intézmények 2018. január 19-re szervezik meg a találkozást a programba jelentkezőkkel
2018-01-17 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Értékelés – másképp
A naptári év vége az iskolákban a félév végének közeledtére emlékeztet diákot, pedagógust egyaránt. Beszámolók, vizsgák időszaka ez, az utolsó erőfeszítés azért, hogy a félévi bizonyítvány a lehető legjobb legyen.
2018-01-08 | Kerényi Mária | Módszertár
Vízkereszt, Krisztus megjelenésének ünnepe
Teológiai értelmezése szempontjából vízkereszt azt jelenti, hogy Jézus Krisztusban Isten jelent meg az emberek igazi Megváltójaként, az ünnep liturgiája pedig Jézus hármas megjelenéséről emlékezik meg.
2018-01-08 | Rónay Tamás | Módszertár
„Középen vagyunk!” – V4-es filmpályázat
2018. március 1-jéig lehet jelentkezni a „Középen vagyunk!” – V4-es filmpályázatra, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Oktatási Hivatal a magyar V4-es elnökséghez kapcsolódva hirdetett középiskolásoknak.
2017-12-18 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Karácsonyi műsor programterve
Tisztelt Pedagógus Olvasó, amikor egy olyan nagy feladatba kezd, mint amilyen az iskolai karácsonyi műsor rendezése, előkészületeinek szervezése, fontos, hogy kész programtervvel rendelkezzen. Az alábbiakban a szervezési feladatokat és az előkészítő munkálatokat igyekszünk megkönnyíteni.
2017-12-12 | Nagyné Béres Andrea | Módszertár
Elérhetőek a 2016-os PIRLS-mérés eredményei
Az Oktatási Hivatal honlapjáról 2017. december 5. óta elérhetőek a 2016-os Progress in International Reading Literacy Study, közismertebb nevén a PIRLS nemzetközi tanulói szövegértési vizsgálat legfrissebb eredményei.
2017-12-11 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Szeretet hete
A szerző sokéves osztályfőnöki tevékenységének egy kis szeletét mutatja be. Adventi készülődés osztálykeretben az írás fő témája, erről kapunk összefoglalót sok-sok ötlettel, bevált módszerekkel. Az írás annak fontosságát is hangsúlyozza, hogy a mai fiatalok lelki egészségéhez mennyire fontos, hogy az érzelmek kifejezéséhez, gyakorlásához mintát nyújtsunk számukra.
2017-11-16 | Martin Jánosné | Módszertár
XXI. századi gyerek – XX. századi pedagógus
A fenti elgondolkodtató vagy akár provokálónak is mondható címmel rendezett egész napos pedagógiai-pszichológiai konferenciát 2017. november 6-án a Menedzser Praxis Szakkiadó. A Lurdy-ház konferenciatermében rendezett esemény és a hozzákapcsolt disputa az említett tényre igyekezett reflektálni, annak ellentmondásait feloldani távlati megoldásokat keresve.
2017-11-16 | Unger Zsolt | Módszertár
Magyar diákok nyerték nemzetközi TeenTech Awards versenyt
Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumának tanulóiból álló csapat végzett az első helyen a kétezer diák részvételével zajló TeenTech Awards elnevezésű nemzetközi versenyen.
2017-10-18 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Nemzetőr, bujdosó, tanár – Arany János a márciusi diadaltól a néma tartomány csendjéig
A pesti „tankerület” felszólítására 1852 februárjában a kötelező adatszolgáltatás keretei között a nagykőrösi gimnázium is elküldte az ott tanító pedagógusok statisztikai adatait. Ekkor foglalta össze Arany János szerényen addigi és akkori pályafutását néhány sorban. Az elbukott hősi küzdelem, a szabadságharc után vagyunk, a megtorlásokat követően, az újabszolutizmus néma csendjében, amikor mintha minden egyazon égisz alatt történt volna. Arany 1849 előtti pályáját, tevékenységét nem is említi, csak a forr
2017-10-12 | Vit Olivér | Módszertár
Szeretek iskolába járni!
Az alábbi írásban azokról a gondokról lesz szó, amelyeket az okoz, ha a gyermek (vagy akár a tanár) nem szívesen jár az iskolába, nem örömmel készülődik menni oda, ahol a napja legnagyobb részét tölti. Szorongás, félelmek nehezítik az órák alatti tevékenységét, és emiatt alulteljesít. Ez önértékelési zavarokhoz vezet, és kihat egész életére. Elgondolkodtató, milyen okok vezetnek mindehhez, illetve kinek a felelőssége, és lehet-e segíteni, lehet-e változtatni ezen a helyzeten. A problémák taglalása mellett
2017-10-12 | Martin Jánosné | Módszertár
Aranyérem a szingapúri Nemzetközi Ifjúsági Fizikatornán
A középiskolásokból álló magyar fizikaválogatott a Szingapúrban megrendezett Nemzetközi Ifjúsági Fizikatornán Szingapúrban, ahová összesen harminc országból érkeztek versenyzők.
2017-07-14 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Digitális témahét
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló rendelet alapján az oktatásért felelős miniszter projektoktatást lehetővé tevő témaheteket hirdetett meg a 2016/2017-es tanévben.
2017-04-05 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
Az Arizona-program
A korai gyermekkor éveiben tanulják meg a gyermekek, hogy hogyan kerüljenek kölcsönösen pozitív és előremutató kapcsolatba egymással.Egyes gyerekek már óvodáskorban annyira figyelmetlenek, gyakran kezelhetetlenek, hogy saját szociális és kognitív tanulásuk is súlyosan késni fog. A helyzet kezeletlensége esetén a probléma nem csupán a gyermeknél marad megoldatlan, hanem a csoportban, később az osztályban is, és problémaként jelentkezik majd a többi gyerek előtt is.
2017-03-21 | Nagyné Béres Andrea | Módszertár
A pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete
A 2017. március 6. és 10. közötti hét a pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete az iskolákban.
2017-03-02 | Dr. Klész Tibor | Módszertár
A gyermekkor vége − Különleges élethelyzetek a köznevelésben és a felsőoktatásban
Honnan vesszük észre azt, hogy a tanítás vagy az oktatás már nemcsak munka számunkra, hanem inkább hivatás; honnan tehetünk szert legalább a töredékére a bizonyosságnak arra vonatkozóan, hogy törődtünk is azokkal, akiket tanítottunk, és nem csak prédikáltunk nekik? Onnan, hogy gyűlnek a démonok, és este, amikor végül magunkra maradunk, körénk özönlenek mind. Minél több a démon, annál inkább benne vagyunk a munkában, és ez sajnos azt jelenti: minél inkább benne vagyunk a munkában, annál kevésbé érezzük mag
2017-02-01 | Dr. Gulyás Péter | Módszertár
Választani, elmélyedni, bemutatni − Röviden, mégis mélyen az iskolai projektről
Miért van szükség témaválasztásra, hiszen a különböző tantárgyak tantervei „fulladásig” tele vannak kötelezően tárgyalandó témákkal? Éppen azért, hogy ki lehessen választani olyan fontos témákat, amelyekben az elmélyedés nélkülözhetetlen. Miért is nélkülözhetetlen? Gondoljuk végig egy gyerek, kamasz 8−10 iskolaévét egyetlen szempontból!
2017-02-01 | Kereszty Zsuzsa | Módszertár
Testre szabott hagyományok
Egy történet arról, hogy a szokások és szabályok időnként felboríthatók…
2016-12-19 | Kerényi Kata | Módszertár
Reagálás Vit Olivér elemzésére
Az alábbi cikk Repárszky Ildikó vezetőtanár reagálása Vit Olivér történelmi érettségit elemző cikkére, amely a Pedagógiai és Módszertani Tanácsadó című folyóiratunkban jelent meg 2016 júniusában.
2016-09-27 | Repárszky Ildikó | Módszertár
Ősztől ismét indul a Bayer interaktív oktatási programja
Kreatív és interaktív elemekkel bármelyik diák számára vonzóvá válhat a természettudományos pálya. A Bayer MSMS Tudáspont interaktív oktatási programja hiánypótló kezdeményezés, amelynek keretében több mint 1 000 diák ismerkedett meg a kémia és a biológia izgalmas világával. Ősztől ismét várják iskolák jelentkezését.
2016-07-11 | bayer.com | Módszertár
Erkölcstan tanítása
Készüljön fel hatékonyan és körültekintően az erkölcstan tanítására! Szakértőink módszertani leírásaival és a témákhoz kapcsolódó, ingyenesen letölthető segédanyagok, óravázlatok, sablonok, illetve egyéb, audiovizuális eszközök segítségével a legszínesebb tanóra megvalósítása sem jelenthet gondot!
2016-05-19 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Természettudományos workshop 10-14 éves diákoknak
MSMS Tudáspont: egyszerű és könnyen beszerezhető alapkellékekből látványos, szemléletes kísérletek felsősöknek.
2016-03-22 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Gondolatok a pedagógusi szerepről és gyakorlatról
Az ajtó, a tanterem ajtaja bezáródik, a világ kívül reked, az ajtó mögött pedig ott áll a pedagógus szemtől-szemben munkája „alapanyagával”, készen arra, hogy személyiségeket formáljon, életre szóló tudásmorzsákat hintsen el.
2016-02-01 | Vit Olivér | Módszertár
E-kultúra? Érzelmi intelligencia?
Tanulhatók-e az érzelmek? Avagy: tudjuk-e befolyásolni, mintegy rábírni az agyunkat érzelmek átélésére, tanulására? Vajon tanítható és fejleszthető az érzelmi intelligencia, amelynek életvezetésünkre, személyiségünkre, kapcsolatainkra nézve olyan nagy hatása van?
2015-11-20 | Dr. Kolozsváry Judit | Módszertár
Ünnepek az iskolában
December közeledtével várakozás veszi kezdetét. Az ünnepekre való készülődés azonban nemcsak lelki folyamat, hanem komoly szervezőmunkát is igényel. Az alábbi projekttervvel ebben szeretnénk segíteni.
2015-11-20 | Kokayné Lányi Marietta | Módszertár
Interaktív, látványos természettudomány-oktatás 2.0
A 2015/16-os tanévben több mint ezer felsős diák számára elérhetők az interaktív természettudományos foglalkozások, valamint a tanároknak szóló workshopok a Fény Nemzetközi Évéhez csatlakozott Bayer MSMS interaktív program keretében.
2015-10-10 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
A gyermekek Magyarország kincsei
A gyermekek jelentik a jövőt. Az ő jólétük és jól-létük biztosítása, biztonságuk garantálása és érdekeiknek folyamatos szem előtt tartása mindannyiunk közös feladata.
2015-06-01 | kormany.hu | Módszertár
A tehetség ünnepe
A versenyképes tudáshoz hozzáférés szélesítéséről beszélt az emberi erőforrások minisztere pénteken, amikor átadta az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) győzteseinek járó okleveleket a fővárosi Móricz Zsigmond Gimnáziumban.
2015-06-01 | mti | Módszertár
Gyermeknap − A gyermekjólét biztosítása mindannyiunk feladata
A gyermekek jólétének, jól-létének biztosítása, biztonságuk garantálása és érdekeiknek folyamatos szem előtt tartása mindannyiunk közös feladata - írta vasárnap, a gyermeknap alkalmából kiadott közleményében az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
2015-06-01 | mti | Módszertár
Iskolaszolga tanulmányíró-pályázat eredménye
A tanulmányíró-pályázat értékelése a kiadó március 3-ai országos köznevelési konferenciájának keretében megtörtént.
2015-03-05 | Iskolaszolga.hu | Módszertár
Mennyi szaloncukrot eszünk?
A legtöbben az ünnepi időszakban 11 és 30 db között esznek szaloncukrot. A megkérdezettek mindössze 3 százaléka nem fogyaszt szaloncukrot.
2014-12-19 | mti | Módszertár
Tanárok éjszakája pénteken
A múzeumok oktatást segítő programjaira hívják fel a pedagógusok figyelmét a Tanárok éjszakáján, amelyet pénteken rendeznek meg a Múzeumok Őszi Fesztiválja keretében.
2014-10-09 | mti | Módszertár
A pedagógus-továbbképzéssel kapcsolatos szabályok módosításai
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 62. § (1) bekezdésének k) pontja a pedagógus kötelességeként írja elő, hogy részt vegyen a számára előírt pedagógus-továbbképzéseken, és folyamatosan képezze magát. Az Nkt. hatálybalépésével kitolódott a továbbképzésben való kötelező részvétel korhatára.
2014-09-02 | iskolaszolga.hu | Módszertár
Ötletek kagylóból, csigából és kavicsokból
Bár a nyár már elmúlt, de a vakáció alatt a vízparton gyűjtött kis emlékek dekorációként remekül felhasználhatók! Ha esik az eső, akkor sem kell bennragadtunk a szobában! Alkossunk közösen a kicsikkel! Az összegyűjtött kagylókból, csigákból és kavicsokból kész műalkotások kreálhatók!
2014-09-02 | iskolaszolga.hu | Módszertár
A köznevelési intézmény vezetője és vezetési funkciói
Így év elején érdemes a hatásköröket és feladatokat átgondolni, nagyobb önállóságot és felelősséget adnia középvezetőknek, nekik pedig a munkaközösségen belül. A vezető viszont fel kell, hogy vegye a motiváló, támogató, tanulási folyamatot segítő szerepet, illetve egyensúlyt kell tartania a szervezeti és egyéni célok között, el kell érnie a közösen kialakított szervezeti célokkal való azonosulást a munkatársak többségénél.
2014-09-01 | Szitt Zsolt | Módszertár
Készítsünk tolltartót!
Indul az iskola, a mi tanítványainké lesz a legszínesebb tolltartó! Néhány apró ötlet segítségével pillanatok alatt színes, vidám és egyéni tolltartót készíthetünk gyermekeinkkel közösen! Így aztán könnyen megjöhet a kedv a rajzoláshoz!
2014-09-01 | iskolaszolga.hu | Módszertár
ÖkiLand − Egy gazdasági és pedagógiai kísérlet
A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen 1976-ban Liska Tibor (1925−1994) vezetésével megalakult a Vállalkozáskutató Csoport, amely (többek között) azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a szocializmus keretein belül kidolgoz a kapitalizmusnál is „piacibb” rendszert, ahol még a tulajdon „monopóliuma” is verseny tárgya. Ezt a modellt foglalta később össze Liska Tibor az Ökonosztát című könyvébenA Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen 1976-ban Liska Tibor (1925−1994) vezetésével megalakult a Vállalkozá
2014-09-01 | Kerényi Mária | Módszertár
Figyelemzavaros, hiperaktív gyermekek pedagógiai segítése
A köznevelési intézményekben egyre gyakrabban találkozunk olyan gyermekekkel, tanulókkal, akik „mások, mint a többiek”. Elsősorban a megszokottól eltérő viselkedéseikkel tűnnek ki, majd a feladatok teljesítésével kapcsolatos, a figyelem, az alkalmazkodás és a tanulási problémák is előtérbe kerülnek. Mindezek valós gondot okoznak a pedagógusoknak, gyakran próbára teszik a türelmüket, ugyanakkor szakmai kihívást is jelentenek számukra.
2014-08-29 | Dr. Iliás Lajosné | Módszertár
  • Kiemelt Termékeink:
  • Gazdasági, pénzügyi, adó és számviteli szakkönyvek
  • Gazdasági, pénzügyi, adó és számviteli folyóiratok
  • Szakmai jogi Tudástáraink
  • Gazdasági, pénzügyi, adó és számviteli konferenciák
  • Jogszabálygyűjtemény és Jogszabálykereső
  • Óvodai információs portál
  • Közoktatási folyóiratunk
  • Könyvelői Módszertani Szemle
  • Szolgáltatásaink:
  • Ingyenes Adózási, Számviteli,
    Munkaügyi tanácsadás
  • Könyvelői kreditpontos
    továbbképzések
Impresszum - Adatvédelmi feltételek - ÁSZF
2010- 2023 © Minden jog fenntartva - Menedzser Praxis Kft.

iskolaszolga | köznevelési folyóirat | oktatási segédletek

pedagógusok akkreditált továbbképzése | intézményvezetői segédletek | köznevelési folyóirat | oktatási segédletek | iskolavezetői segédletek | közoktatási szaklap | közoktatási konferencia | köznevelési konferencia | közoktatási iratminták | közoktatási iratmintatár | köznevelési iratminták | köznevelési információs rendszer | közoktatási információs rendszer | közoktatási információk | köznevelési információk | köznevelési információs portál | köznevelési cikkek | köznevelési jogszabályok | iskolaszervezés | tanügyigazgatás | tanügyigazgatási feladatok | tanügy igazgatási eljárás | tanügyi nyomtatványok | iskolai ellenőrzés | iskolák ellenőrzése | iskolai nyomtatványok letöltése | iskolai nyomtatványok | portfóliós segédletek | pedagógus portfólió minta