Vissza

Elérhetőek a 2016-os PIRLS-mérés eredményei



Az Oktatási Hivatal honlapjáról 2017. december 5. óta elérhetőek a 2016-os Progress in International Reading Literacy Study, közismertebb nevén a PIRLS nemzetközi tanulói szövegértési vizsgálat legfrissebb eredményei.

 

Az Oktatási Hivatal honlapjáról 2017. december 5. óta elérhetőek a 2016-os Progress in International Reading Literacy Study, közismertebb nevén a PIRLS nemzetközi tanulói szövegértési vizsgálat legfrissebb eredményei.
A 4. évfolyamos tanulók szövegértési képességeinek és az azzal összefüggő háttértényezőknek a vizsgálatát 2001 óta ötévente végzi az International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). A 2016-os mérésben 50 ország közel 320.000 tanulója, ezen belül Magyarországon 149 véletlen mintavétellel kiválasztott iskola 209 osztályának 4623 tanulója vett részt a mérésben.


A 2001-ben kialakított 500 pontos PIRLS-skálaátlaghoz viszonyítva 2016-ban 554 pont lett a magyar 4. évfolyamos tanulók átlagpontszáma Az EMMI 2017. december 5-én tartott sajtótájékoztatóján elhangzott szerint ezzel Magyarországnál az 50 ország közül mindössze 7 ért el szignifikánsan jobb eredményt.

2017-12-11 | Dr. Klész Tibor | Módszertár

Szeretnék ilyen híreket kapni >>