Az új pedagógus-továbbképzési rendszer – 2025
Szakmai anyag és intézményi iratminta
A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) kormányrendelet alapvetően formálta át a korábbi szabályozást. Megváltozott:
- A jogi környezet.
- A pedagógus-továbbképzési ciklus számítása és mértéke.
- A pedagógus-továbbképzések szervezése.
- A pedagógus-továbbképzéssel foglalkozó testületek köre.
- A kapcsolódó intézményi feladatok (adminisztráció, beiskolázás).
- A továbbképzésre való jelentkezés folyamata.
- A szakmai munkaközösségek szerepe a továbbképzések ajánlásában.
- Az egyházi intézmények és fenntartók továbbképzéseinek szervezése.
Szakértőink:
Dr. Farkas Ildikó kormány-főtanácsos, Belügyminisztérium, Köznevelésért Felelős Államtitkárság
Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő, egykori iskolaigazgató.
Szakmai anyagaink:
Dr. Farkas Ildikó: Fontos iskolai változások: átalakuló továbbképzés - A jogi környezet változásának bemutatása, minden vonatkozó törvény és rendelet elemzése, az eddigi szabályok és a jelenlegi elvárások összehasonlítása.
Petróczi Gábor: A pedagógus-továbbképzési rendszer változása 2025-ben - A változásokra koncentrálva az intézményi gyakorlat különbségeinek kiemelése, az igazgatók, a munkaközösség-vezetők és a pedagógusok teendőinek felsorolása – különös tekintettel a határidőkre.
Dokumentummintánk:
Petróczi Gábor: A pedagógus-továbbképzés intézményi programja a 2025/2026-os tanévre - Az új törvényi előírás egyetlen, egy tanévre szóló dokumentum elkészítését írja elő (a továbbképzési program és a beiskolázási terv helyett), erre szolgálunk mintával Petróczi úr tollából.