Az új pedagógus-továbbképzési rendszer – 2025

Szakmai anyag és intézményi iratminta

A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) kormányrendelet alapvetően formálta át a korábbi szabályozást. Megváltozott:

  • A jogi környezet.
  • A pedagógus-továbbképzési ciklus számítása és mértéke.
  • A pedagógus-továbbképzések szervezése.
  • A pedagógus-továbbképzéssel foglalkozó testületek köre.
  • A kapcsolódó intézményi feladatok (adminisztráció, beiskolázás).
  • A továbbképzésre való jelentkezés folyamata.
  • A szakmai munkaközösségek szerepe a továbbképzések ajánlásában.
  • Az egyházi intézmények és fenntartók továbbképzéseinek szervezése.

Szakértőink:

Dr. Farkas Ildikó kormány-főtanácsos, Belügyminisztérium, Köznevelésért Felelős Államtitkárság

Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő, egykori iskolaigazgató.

Szakmai anyagaink:

Dr. Farkas Ildikó: Fontos iskolai változások: átalakuló továbbképzés - A jogi környezet változásának bemutatása, minden vonatkozó törvény és rendelet elemzése, az eddigi szabályok és a jelenlegi elvárások összehasonlítása.

Petróczi Gábor: A pedagógus-továbbképzési rendszer változása 2025-ben - A változásokra koncentrálva az intézményi gyakorlat különbségeinek kiemelése, az igazgatók, a munkaközösség-vezetők és a pedagógusok teendőinek felsorolása – különös tekintettel a határidőkre.

Dokumentummintánk:

Petróczi Gábor: A pedagógus-továbbképzés intézményi programja a 2025/2026-os tanévre - Az új törvényi előírás egyetlen, egy tanévre szóló dokumentum elkészítését írja elő (a továbbképzési program és a beiskolázási terv helyett), erre szolgálunk mintával Petróczi úr tollából.