Vissza

Közzétették a 2024-es TALIS vizsgálat eredményeit



Az Oktatási Hivatal 2025. október 7-én tette közzé, hogy az OECD aznap jelentette meg a 2024-ben végzett TALIS vizsgálat (Nemzetközi Tanítás- és Tanulás Vizsgálat) eredményeiről készített jelentést.

Az Oktatási Hivatal 2025. október 7-én tette közzé a hírt a honlapján (https://www.oktatas.hu/) arról, hogy az OECD aznap jelentette meg a 2024-ben végzett TALIS vizsgálat (Nemzetközi Tanítás- és Tanulás Vizsgálat) eredményeiről készített jelentést. A magyar nyelvű összefoglaló szerint a TALIS (Teaching and Learning International Survey) egy nemzetközi, nagymintás, kérdőíves kutatás, amely a tanárokat és az intézményvezetőket kérdezi meg a tanítás és a tanulás körülményeiről.


A 2024-es főmérésben 54 ország vett részt, Magyarországon 3957 tanár és 231 intézményvezető töltött ki kérdőívet. A mérés célcsoportját minden részt vevő országban az ISCED 2 szinten tanító pedagógusok és intézményvezetők alkották (általános iskolák felső tagozata, a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok 5-8. évfolyamai). A vizsgálat célja, hogy nemzetközileg összehasonlítható adatokat biztosítson a szakpolitikai fejlesztések szempontjából fontos területeken, ezért az intézményvezetők, a tanárok és a tanítás azon jellemzőire helyezi a hangsúlyt, amelyek a tanulói teljesítményt leginkább befolyásolják. A legfontosabb kérdések, amelyre a vizsgálat irányult a pedagógusok demográfiai háttere és tapasztalata, a technológia és mesterséges intelligencia (MI), a munkaidő, stressz, elégedettség, a szakmai fejlődés, az autonómia és döntéshozatal, a szakmai együttműködés és a tanári pálya megítélése. A 2024-es volt a negyedik a TALIS-felmérések sorában.

2025-10-08 | iskolaszolga.hu | Dokumentumsablonok

Szeretnék ilyen híreket kapni >>